Om M&Q
M&Q står för Marknad och Qvalitet och grundades 1999.
Vår ”mission” är att hjälpa våra kunder fatta beslut som bygger på kunskap. Vi vill att våra kunder skall arbeta efter ”värdecirkeln” för ständiga förbättringar:
- Analysera
- Sätta mål
- Åtgärda
- Följa upp
Vår huvudverksamhet består i att göra olika typer av undersökningar med fokus på kunden, medarbetaren, företaget eller produkten, men vi genomför också olika typer av semiarier inom strategi, marknadsföring och kvalitet. Vi är medlemmar i SIQs intressentförening.
Varför M&Q?
- Väl beprövade metoder
- Snabb processtid
- Flexibilitet, kan utföra många olika typer av uppdrag
- Extern resurs vid undersökningar kan ge mer ”ärliga svar”
- Extern resurs vid utredningar och tolkning av resultat kan ge nya infallsvinklar
- Extern resurs kan ge bättre lyhördhet i organisationen
Vi står bakom och försöker följa SIQsgrundläggande värderingar:
Kundorientering | Ständiga förbättringar |
Engagerat ledarskap | Lära av andra |
Allas delaktighet | Snabbare reaktioner |
Kompetensutveckling | Faktabaserade beslut |
Långsiktighet | Samverkan |
Samhällsansvar | |
Processorientering | |
Förebyggande åtgärder |
Vi arbetar efter ”värdecirkeln” för ständiga förbättringar.